Getuigenis van de eerste MACC verkoper op het podium 2020

21 september 2022 Infos MACC

MACC is een reeële opportuniteit voor iemand die gemotiveerd is door de directe verkoop. Dankzij mijn 25 jaar ervaring

beheers ik de MACC verkoopmethode dewelke je feilloos moet respecteren om performant te worden en te blijven.  De grote autonomie zorgt ervoor dat de MACC verkoper een echte patron is.

Alle diensten staan ter beschikking van de verkopers, waardoor we ons volledig kunnen focussen op de verkoop wat een onmiskenbaar voordeel is.

Het creëren van een sterk imago als verkoper, gedragen en gerespecteerd door de klant is op lange termijn de moeilijkste opdracht.

Dit imago onderhouden vereist een permanente beschikbaarheid en contact met de klant.

Daarnaast dien je ook nieuwe klanten aan te maken : het reeds gecreëerde imago zorgt ervoor dat de vakmannen je reeds herkennen voordat je je voorstelt. Net zoals wij ze reeds een beetje kennen door ons bezoek voor te bereiden.

Dankzij het directe contact met de klant zijn we zeer toegankelijk voor hen.

Tijdens de voorbije 25 jaar kon ik mijn klanten zien groeien: van een zelfstandige starter tot een bedrijf met 15 arbeiders.

De jonge generatie heeft zeer zeker een andere visie, maar de essentie blijft gelijk.

De klant heeft niet per definitie de intentie om hoogstaand kwalitatief materiaal aan te kopen, maar we kunnen en mogen hen niet in categorieën opdelen.

Hun aankoop is afhankelijk van een aantal totaal verschillende factoren: hun manier van werken, het type werf, het aantal arbeiders of simpelweg hun persoonlijk levensproject.

Ik heb nooit vooroordelen ten opzichte van mijn klanten, maar ik ben zonder twijfel gevoeliger voor sommigen, het menselijke aspect dat soms succesvoller blijkt te zijn of net niet.

Vanzelfsprekend ben ik zeer fier om de geel-groene producten te mogen verkopen, de kleur loopt letterlijk door mijn aderen.

Het is belangrijk om onze klanten uit te rusten met het volledige gamma zodoende ze kwalitatief werk kunnen leveren door onze innoverende producten.

Onze mobiele showroom plaatst de klant in een aangepaste omgeving, waar niets aan het toeval wordt overgelaten.

De ontmoeting met de klant is voor hem een ontspanningsmoment, een ontsnapping uit zijn dagelijkse werk.

De COVID periode zorgde voor een renovatieboom, wat een enorme opportuniteit is voor ons beroep.

De vlotte toegankelijkheid, het leuke contact zijn eigen aan de vakman, maar dit gebeurt steeds met respect voor de lopende maatregelen in tijden zoals vandaag.

Werken op win-win basis met de klant, is een gemeenschappelijke vooruitgang op lange termijn.

Ik hoop echt nog vele jaren me te kunnen uitleven in die samenwerking met hen.

Interview door C SCHOLTZ – mei 2021